به گزارش واحد اخبار ، آمار و اطلاعات مديريت بحران شهرداري تبريز اين دوره های آموزشی با حضور مدیران و كارشناسان مجتمع تجاری لاله پارک از بیست و چهارم تا نهم دی ماه در تبریز برگزار مي گردد.
به گزارش واحد اخبار ، آمار و اطلاعات مديريت بحران شهرداري تبريز اين دوره های آموزشی با حضور مدیران و كارشناسان مجتمع تجاری لاله پارک از بیست و چهارم تا نهم دی ماه در تبریز برگزار مي گردد.
در همین راستا مدیریت بحران شهرداری تبریز با همکاری مسئولین مجتمع های تجاری به صورت پايلوت در فروشگاه های زنجیره ای رفاه و لاله پارک تبریز نسبت به استقرار سیستم مدیریت بحران در اماکن مزبور و نیز برگزاری دوره های آموزشی مدیریت بحران اقدام نموده است.لازم به ذکر است با انجام برنامه ريزي و اقدامات لازم دستور العمل اجرايي استقرار سيستم مديريت بحران در اماكن مسكوني، تجاري و اداري توسط مديريت بحران شهرداري تبريز تدوين گردیده است. نظر به اينكه حوادث و بلاياي طبيعي بخصوص در اماكن مسكوني، تجاري و اداري ممكن است خسارات زيادي را به دنبال داشته باشد؛ لذا اين مديريت در نظر دارد با مشاركت صاحبان اماكن مزبور؛ اين طرح را اجرايي نمايد. بر اساس قوانين موجود و به منظور ارتقاي توان شهروندان جهت مقابله با حوادث و بلاياي طبيعي، صاحبان كليه اماکن مسکوني، اداري و تجاري كه داراي جمعيت بالاي ۲۵ نفر ساکن و يا در حال تردد هستند؛ مي توانند در اين طرح شركت نمايند.
شهروندان ساکن مجتمعهاي مسکوني، کسبه فعال در مجتمعهاي تجاري و کارکنان واحدهاي اداري شركت كننده در اين طرح در دورههاي آموزشي تحت عنوان: آمادگي در برابر حوادث و بلاياي طبيعي، اطفاء حريق و امداد و نجات و كمك هاي اوليه با موارد ارتقاي ايمني محل زندگي و کار آشنا ميشوند و با اتکا به توان خود و بهرهگيري از ظرفيت هيات مديرههاي گرداننده امور عمومي ساختمان، نسبت به اجراي برنامههاي ايمني در قالب ساختار مديريت بحران اقدام خواهند نمود. همچنين کارکنان و صاحبان واحدهاي تجاري ميتوانند با کسب توانمندي و آمادگي رويارويي با حوادث احتمالي، تا رسيدن نيروهاي امدادي با انجام اقدامات مناسب از توسعه دامنه حادثه جلوگيري کرده و باعث شوند که کمترين خسارت جاني و مالي به افراد در معرض خطر تحميل شود.
لازم به ذكر است پس از برگزاري دوره هاي آموزشي ، گام هاي بعدي جهت استقرار سيستم مديريت بحران در فروشگاه هاي مزبور انجام خواهد گرفت.