يکشنبه 4 خرداد 1404
slogan
iran Imam
تاریخ : چهارشنبه 15 مرداد 1393
کد 404

معرفی کتاب رسانه ها و بحرانها

رسانه های جمعی نقش انکار ناپذیری در جامعه دارند. یکی از عرصه هایی که رسانه های جمعی در آن نقش و اهمیت بسیار زیاد داشته و این نقش مورد بحث قرار داشته است نقشی است که رسانه ها در بحرانها و مدیریت بحران ایفا می نمایند.
رسانه های جمعی نقش انکار ناپذیری در جامعه دارند.  یکی از عرصه هایی که رسانه های جمعی در آن نقش و اهمیت بسیار زیاد داشته و این نقش مورد بحث قرار داشته است نقشی است که رسانه ها در بحرانها و مدیریت بحران ایفا می نمایند.  این نقش هم از جنبه های مثبت آن و هم از جنبه های منفی آن مورد بررسی قرار داشته است.  رسانه ها می توانند جدیدترین اطلاعات را به مردم در زمینه بحرانهای در حال وقوع بدهند و مردم را در جریان آخرین اخبار مربوط به وقایعی که اتفاق افتاده اند بگذارند.  رسانه ها ما را به درون مناطق بحران زده می برند و ما را از آنچه در آنجا می گذرد آگاه می سازند.  رسانه ها قادرند مردم را تشویق به انجام اقدامات مثبت کرده و یا بر عکس موجبات ترس و وحشت بیشتر مردم را فراهم آورند.   

اخیرا کتابی به همت برنامه توسعه سازمان ملل و تی وی ای آسیا و اقیانوس آرام تهیه شده است که مطالب بسیاری را در این خصوص در اختیار علاقمندان قرار می دهد.  این گزارش و یا کتاب که در ۲۰ فصل تنظیم گردیده است موضوع ارتباطات در شرایط بحرانی و نقش رسانه ها را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داده است.

شما می توانید این کتاب را از سایت زیر به صورت رایگان دریافت نمایید.

http://www.tveap.org/disastercomm/0801dis.html