انتشار کتاب نقش رسانه ها در مدیریت بحران کتاب" نقش رسانه ها در مدیریت بحران" در تبریز منتشر شد.
انتشار کتاب نقش رسانه ها در مدیریت بحران کتاب" نقش رسانه ها در مدیریت بحران" در تبریز منتشر شد.
این کتاب در پنج فصل و با محوریت بحران، مدیریت بحران، رسانه ها و مدیریت بحران، بررسی عملکرد رسانه ها در زلزله های بم و آذربایجان شرقی و جمع بندی و نتیجه گیری در 176 صفحه تالیف شده است.
چیستی بحران، واژه شناسی بحران، تعاریف بحران، انواع بحران، واکنش های روانی به بحران، تعاریف مدیریت بحران، مدلهای مدیریت بحران، انواع رویکردها در مدیریت بحران، مراحل کنترل بحران، انواع راهبردهای رسانه ای در مدیریت بحران، تکنیکهای رسانه ای مدیریت بحران، استراتژیهای رسانه ای مدیریت بحران، وظایف رسانه ها در قبال انواع بحران، اصول مدیریت اطلاعات در بحران، بایدها و نبایدها در مدیریت پیام در شرایط بحرانی، شایعه و بحران ، آسیب شناسی نحوه مدیریت بحران زلزله های بم و آذربایجان شرقی دررسانه ها، مهم ترین آسیبهای مدیریت بحران در کشور، پیشنهادات رسانه ای هنگام مواجهه با بحران، پیشنهادات آموزشی برای مواجهه با بحران از مهمترین سرفصل های این کتاب است.
حمید محمدی نویسنده این کتاب در گفتگو با خبرنگاران علت تالیف این کتاب را آگاهی بخشی به اصحاب رسانه درباره نحوه مواجهه با انواع بحران ها بویژه بحران های طبیعی و مدیرت مطلوب آن ذکر کرد.
وی مهم ترین ویژگی این اثر را کاربردی بودن آن دانست و افزود: در این کتاب سعی شده است تا از بیان مسائل صرفا تئوریک حوزه بحران اجتناب و یک راهنمای عملی بهنگام برای مواجهه با بحرانهای مختلف برای رسانه های دیداری ،شنیداری و مکتوب ارائه شود.