باحضور معاون عمراني استانداري آذربايجان شرقي، فرماندار تبريز، شهردار تبريز و جمعي از اعضاي شورای اسلامی شهر تبریز جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران تبريز برگزار شد.
باحضور معاون عمراني استانداري آذربايجان شرقي، فرماندار تبريز، شهردار تبريز و جمعي از اعضاي شورای اسلامی شهر تبریز جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران تبريز برگزار شد.
اولين جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرداري تبريز در مورخه 93/02/21 با حضور معاون عمراني استاندار جناب آقاي مهندس پورمهدي - فرماندار شهرستان تبريز جناب آقاي دكتر شهرتي فر - شهردار محترم تبريز جناب آقاي دكتر نجفي- رئيس محترم كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي كلانشهر تبريز جناب آقاي دكتر مدبر - رئيس محترم كميسيون عمران شوراي اسلامي كلانشهر تبريز سركار خانم دكتر آهور - رئيس محترم كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي كلانشهر تبريز سركار خانم دكتر حضرتي - مدير كل محترم مديريت بحران استان جناب آقاي دكتر ساعي - مدير محترم بحران شهرداري تبريز جناب آقاي مهندس حسن نژاد در جهت سیاست گذاری و پردازش موضوعات مرتبط با نحوه نظام مندی ، ایجاد ساختارهای مدیریتی و نیز مهندسی ساختار مجتمع ادارات دخیل در مدیریت بحران و کاهش اثرات مخاطرات طبیعی در محل مدیریت بحران شهرداری تبریز تشکیل گردید.
در اين جلسه معاون محترم عمراني استاندار جناب آقاي مهندس پورمهدي در راستاي احداث مركز فرماندهي مديريت بحران شهرداري تبريز و انجام مساعدت هاي مالي از طريق اعتبارات استاني اعلام آمادگي نمودند و شهردار محترم تبريز جناب آقاي دكتر نجفي نيز به جذب بودجه تخصيصي شهرداري تبريز در جهت تملك اراضي مربوط به مركز فرماندهي مزبور تاكيد نمودند. همچنين در اين جلسه مهندس مسعود حسن نژاد با ارائه گزارشي كامل به اهميت فعال سازي مديريت بحران شهرداري هاي مناطق تاكيد نمودند و متعاقب آن شرح وظايف ستاد بحران مناطق دهگانه شهرداري تبريز، تنظيمي توسط مديريت بحران شهرداري تبريز جهت هر چه فعال ترشدن واحدهاي مديريت بحران مناطق با امضاي شهردا محترم تبريز به مناطق ده گانه ابلاغ شد.
فرماندار محترم تبريز به لزوم احداث پد هليكوپتر در چند نقطه از سطح شهر تبريز اشاره كردند كه با تاكيد معاون محترم عمراني استاندار به اهميت موضوع مقرر گرديد با تامين اعتبار توسط شهرداري، قرارداد بكارگيري 2 فروند هلي كوپتر توسط مديريت بحران استانداري منعقد و در اختيار قرار گيرد.

خانم دكتر آهور با اشاره به لزوم احداث مكان امن در سطح مناطق با علايم مربوطه جهت اسكان ضروري در حين حوادث غيرمترقبه به لزوم اجراي صحيح ضوابط مقاوم سازي اشاره نموده و پيشنهاد دادند كه با توجه به عدم وجود و اجراي آئين نامه 2800 در قبل از سال 74 ،كميسيون هاي ماده صد بايد در خصوص بررسي و صدور آراي مربوطه، با ملحوظ نظر قراردادن اين مهم به صدور آراء و نظرات خود مبادرت ورزند. ايشان همچنين پيشنهاد برپايي موزه مخاطرات طبيعي در امند را مطرح نمودند كه متعاقب آن مقرر گرديد برپايي موزه از طريق اداره كل محترم مديريت بحران استانداري آذربايجان شرقي پيگيري و اجرايي گردد. همچنين شهردار محترم تبريز در اين خصوص نظر مساعد خودشان را جه خريد سيميلاتور و نصب آن در مركز فرماندهي بحران اعلام نمودند و مديريت بحران شهرداري را ملزم به پيگيري موضوع نمودند.
از جمله تصميمات اولين جلسه شوراي هماهنگي وبرنامه ريزي مديريت بحران شهر تبريز برگزاري نمايشگاه مديريت بحران در هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي از مورخه 18 تا 25 مهر ماه از طريق مديريت بحران شهرداري تبريز و با همكاري اداره كل مديريت بحران استان مي باشد. همچنين با توجه به طي مراحل تصويب اساسنامه سازمان مديريت بحران شهرداري تبريز در شوراي شهر و ارجاع آن به وزارت كشور برابر نظر شهردار محترم تبريز مقرر شد مديريت بحران شهرداري تبريز نسبت به ابلاغ تاسيس و شروع بكار سازمان مزبور اقدامات و تمهيدات لازم را معمول دارد.